اخبار جدید استان قزوین

این پیج قصد دارد اخبار های جدید مربوط به شهر قزوین را برای شما عزیزان قرار دهد.

اخبار جدید استان قزوین

این پیج قصد دارد اخبار های جدید مربوط به شهر قزوین را برای شما عزیزان قرار دهد.

بیشترین خسارت سرمازدگی کشاورزی کشور در استان قزوین


موج سرمایی که اخیرن وارد کشور شد باعث خسارات فراوانی در بیشتر شهرا شد این سرمای شدید باعث شد بخشی از کشاورزی استان قزوین دچار مشکل شود. بر همین اساس مسئول مدیریت بحران جهاد کشاورزی قزوین گفت: مزارع و باغ های استان بیشترین میزان خسارت سرمازدگی بهاره امسال را در کشور دیدند.

خسارات کشاورزی در استان قزوین

بنا بر اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین سرمای بهار سال‌ جاری بیش از 19 میلیارد و 178 میلیون ریال خسارت به محصولات کشاورزی استان قزوین وارد کرد. به گزارش ایسنا، فاطمه خمسه اظهار کرد: در سرمای اردیبهشت‌ ماه سال جاری که به مدت سه روز نیز ادامه داشت، به 15 تا 60 درصد محصولات کشاورزی استان قزوین خسارت وارد شد. وی با اعلام اینکه این کاهش دما 10 تا 15 درصد خسارت به بیش از 41 هزار و 307 هکتار محصولات زراعی وارد کرده است، ادامه داد: دو محصول باغی گردو و گیلاس استان 100 درصد خسارت دیده و به سایر محصولات باغی نیز بین 15 تا 60 درصد خسارت وارد شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: سطح باغات خسارت دیده استان بر اثر سرمازدگی 57 هزار و 834 هکتار برآورد شده و همچنین در بخش زراعت سه محصول گندم، جو و کلزا بین 10 تا 15 درصد دچار خسارت سرمازدگی شده‌اند.  

کشاورزانی که بر اثر سرما دچار خسارت شده‌اند در صورت بیمه بودن از طریق بیمه محصولات کشاورزی جبران خسارت خواهند شد.  

علی همت زاده روز دوشنبه افزود: مزارع و باغ های استان قزوین در سرمای بهاره امسال در فروردین ماه متحمل 19 هزار میلیارد ریال خسارت شدند.وی اظهار داشت: حدود 58 هزار هکتار از باغ ها و 41 هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین در این حادثه دچار آسیب و خسارت شدند. این مسئول گفت: سرمای بهاره 70 درصد محصول باغ های گیلاس، آلبالو، زغال اخته، گردو و بادام و حدود 35 تا 40 درصد محصول انگور در استان قزوین را از بین برد و به آنها خسارت زد. وی ادامه داد: همچنین به مزارع گندم، جو و کلزا استان قزوین نیز در مجموع بین 10 تا 15 درصد خسارت وارد شده است. سال گذشته نیز سرمازدگی فروردین ماه نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال به کشاورزی قزوین آسیب زد و بخش عمده ای از محصولات باغی این استان را از بین برد. استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود 75 هزار هکتار آن باغ و سایر را مزارع تشکیل می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.