اخبار جدید استان قزوین

این پیج قصد دارد اخبار های جدید مربوط به شهر قزوین را برای شما عزیزان قرار دهد.

اخبار جدید استان قزوین

این پیج قصد دارد اخبار های جدید مربوط به شهر قزوین را برای شما عزیزان قرار دهد.

افزایش قاچاق چوب در قزوین

امروزه شاهد از بین رفتن درختان و قاچاق تعداد بسیار زیادی چوب در بیشترشهرها می باشیم براساس خبرگزاری های معتبر ایرنا در استان قزوین قاچاق چوب به نسبت سال های گذشته افزایش زیادی داشت است.   

قاچاق چوب در استان قزوین افزایش داشته است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: گزارش های انتظامی نشان می دهد که قاچاق چوب در استان به نسبت سال های گذشته افزایش داشته است. علی اکبر اسداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر چوب‌های قاچاق شده در حوزه متصرفات اراضی خصوصی است که گاهی به دست اندازی در منابع طبیعی استان منجر می‌شود. 

 وی اضافه کرد: توقیف ۲ دستگاه کامیون با بیش از ۶ هزار کیلو محموله چوب قاچاق در بویین زهرا و طارم سفلی از ابتدای سال جاری تاکنون نشان می دهد که میزان قاچاق در این حوزه به نسبت سال های گذشته رو به افزایش است. اسداللهی یکی از عوامل اصلی در افزایش قاچاق چوب در استان را "طرح تنفس جنگل‌ها" عنوان کرد و گفت: اجرای این قانون که می بایست از قاچاق چوب جلوگیری کند، اما در عوض به آن دامن زده است.  

این مسئول در ادامه به سیاست های اداره کل منابع طبیعی در سال جاری پرداخت و گفت: کمیته‌های پنج گانه توسعه مدیریت منابع طبیعی استان ماموریت دارند تا پایان خردادماه سال جاری با ارزیابی عملکرد سال ۹۷ به تبیین برنامه سال جاری اقدام کنند. وی همچنین گفت: توسعه دولت الکترونیک و سلامت اداری از مهمترین الویت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است که اجرای آن در سال جاری برای تمام استان‌های کشور الزامی است.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین خاطرنشان کرد: به طور حتم با تحقق دولت الکترونیک می‌توان از مراجعات مردمی به ادرات زیرمجموعه جلوگیری کرد و شاخص سلامت اداری را در دستگاه‌های اجرایی افزایش داد.

در سال جاری ایجاد 17 فرصت شغلی در استان قزوین

مشکل اشتغال جوانان مشکلی بزرگ و مهم تلقی شده است این مشکل در همیه شهر ها وجود دارد و در حال بررسی و حل آن می باشد همچنین به همین منظور براساس گفته های معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در سال جاری با همکاری دستگاه های اجرایی استان 17 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

ایجاد فرصت شغلی در استان قزوین

ناصر شفیع آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طبق برنامه اشتغال استان که در کارگروه اشتغال تصویب شده است باید دستگاه های اجرایی هر کدام با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های خود برای ایجاد فرصت های شغلی تلاش کنند.

 وی با اشاره به تعهد در نظر گرفته شده برای دستگاه های اجرایی استان افزود:در سال جاری سازمان جهاد کشاورزی سه هزار و 848 فرصت شغلی،  صنعت،معدن و تجارت هفت هزار و 693، کمیه امداد امام خمینی (ره) 2 هزار و 789 فرصت شغلی، دانشگاه علوم پزشکی 481 ، راهداری و حمل و نقل جاده ای  288، صندوق کارآفرینی امید 577 فرصت شغلی و سایر دستگاه ها نیز طبق ظرفیت های خود تعهداتی را پیگیری و در سامانه رصد استانی ثبت خواهند کرد.

 این مسئول افزود:این میزان تعهد اشتغال استان به غیر از تعهدات بخش مسکن و شهرداری ها است که در پایان سال به مجموع فرصت های اشتغال استان افزوده می شود. شفیع آبادی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی استان سال گذشته ایجاد 17 هزار و 535 فرصت شغلی را تعهد کرده بودند که طبق آمار ثبت شده در سامانه رصد استانی 99.19 درصد تحقق یافت