اخبار جدید استان قزوین

این پیج قصد دارد اخبار های جدید مربوط به شهر قزوین را برای شما عزیزان قرار دهد.

اخبار جدید استان قزوین

این پیج قصد دارد اخبار های جدید مربوط به شهر قزوین را برای شما عزیزان قرار دهد.

روزنامه ولایت تیتر دستمزد کم و نبود امنیت شغلی


به مناسبت روز جهانی کارگران روزنامه ولایت در استان قزوین سر تیتری با عنوان دستمزد کم و نبود امنیت شغلی به مسائل کاگران پرداخت و در این مطالب به مشکلات زیادی همچون قرار داد های سفید امضا و.. پرداخته شده است.

دستمزد کم و نبود امنیت شغلی

امروز مشکلات زیادی که کاگران با آن به شدت برخورد می کنند دستمزد کم نداشتن امنیت شغلی می باشند روزنامه ولایت قزوین در شماره جدید خود در تیتری با عنوان 'دستمزد کم و نبود امنیت شغلی' به مسائل و مشکلات کارگران به مناسبت روز جهانی این قشر پرداخته است. سکونت ۱۲۰ هزار کارگر در استان صنعتی قزوین به روشنی نشان می‌دهد که قزوین یک استان کارگر خیز و اقتصاد آن اقتصادی کارگری است.

  

 استانی که پیشتاز روند مدرنیزاسیون اقتصادی در ایران بوده و صدها کارخانه، کارگاه و واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی متعدد، این دیار کهن را به موتور اقتصاد ملی کشور، به ویژه در حوزه صنعت تبدیل کرده است. با وجود تلاش زیاد مدیران اقتصادی ارشد استان در ۳ سال اخیر و قول‌هایی که برای ایجاد اشتغال پایدار به کارگران داده شد، این روزها فعالان حوزه کارگری، بیش از گذشته از وضعیت کسب و کار خود گله دارند و با استناد به افزایش ۵ درصد افرادی که در سال ۱۳۹۷ بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند، این آمار را نشانه‌ای برای بازگشت سونامی بیکاری پیش از امضای توافق برجام به استان قزوین می‌دانند و نوک پیکان حمله این سونامی را بیش از همه اقشار، متوجه کارگران می‌دانند.  

در این مطلب به مشکلاتی همچون قرارداد سفید امضا و مطالبات عقب مانده کارگران پرداخته شده است. تیتر اول این روزنامه نیز با عنوان 'قزوین ظرفیت ارتقای صادرات تا پنج برابر را دارد' به سخنان سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اشاره می کند که در جلسه توسعه صادراتی استان قزوین بیان شده بود. این نماینده مجلس شورای اسلامی لازمه تحقق ارتقای صادرات در استان قزوین را ایجاد ثبات و ضمانت های اجرایی می داند و معتقد است در کنار فضای تحریم از سوی نظام های بین المللی، قوانین دست و پاگیر بانکی به عنوان مانع اساسی در رونق تولید محسوب می شود. 

عکس اول این روزنامه نیز همایش بزرگ پیاده روی در قزوین را نشان می دهد که با حضور استاندار و نماینده فدراسیون ورزش های همگانی در بوستان فدک قزوین برگزار شد. 'پیغمبرکوه آبیک تاب آوری فعالیت های مدنی را ندارد' از دیگر عناوین این شماره روزنامه ولایت است. روزنامه ولایت روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته با مسئولیت عبدالعظیم موسوی و سردبیری مهناز اسماعیلی در قزوین منتشر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.